ΔΡΟΜΟΣ ΙΚΤΕΟ

Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2018

ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΓΚΑΡΕΛΗΣ (Γεν.Δ/ντής ''ΦΟΥΓΑΡΟ'') : Μάρκετινγκ – Η αξία του branding


Ο Γενικός Διευθυντής του ''ΦΟΥΓΑΡΟΥ'' Νίκος Τσαγκαρέλης ήταν  από τους βασικούς ομιλητές στην εκδήλωση που διοργάνωσε η οργανωτική επιτροπή του Παλαμηδείου Άθλου με θέμα: Media Day – Branding The City of Nafplio και ανέπτυξε το θέμα  Μάρκετινγκ – Η αξία του branding όπου με μεστό και απλό τρόπο έδωσε στους παρευρισκόμενους να καταλάβουν απόλυτα την αξία του branding αλλά και τον ρόλο που παίζει στο Μάρκετινγκ.




''Είναι ιδιαίτερη χαρά για εμάς να φιλοξενούμε εδώ αυτή την πολύ σημαντική εκδήλωση στο πλαίσιο του Παλαμήδειου Άθλου, μια διοργάνωση που στηρίζουμε από την πρώτη στιγμή εδώ και 4 χρόνια.

Σαν πολιτιστικό κέντρο που δραστηριοποιείται στο Ναύπλιο, θεωρούμε πρωταρχικής σημασίας την ανάγκη να συνεργαστούμε όλοι οι φορείς, προκειμένου να διαμορφώσουμε από κοινού το branding της πόλης. Θα ήταν χρήσιμο για μένα να καθορίσουμε τη σημασία του όρου “branding” και να δούμε την αξία του ως κατευθυντήριας δύναμης για το marketing.




Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό να διαχωρίσουμε αυτές τις δύο έννοιες, εφόσον ο καθορισμός του branding είναι απαραίτητο να προηγείται από οποιαδήποτε ενέργεια marketing. Κι αυτό επειδή το branding εμπεριέχει τη στρατηγική, είναι ουσιαστικά το πλάνο στο οποίο βασίζονται οι τακτικές του marketing που υιοθετεί μία εταιρεία, ένας φορέας, ή μία πόλη, όπως στην περίπτωσή μας.

Το branding μιας πόλης απαντά στο τι επικοινωνούμε, εκφράζει το όραμα, δημιουργεί τη φήμη και την υπόληψη της πόλης στο μυαλό του κόσμου. Είναι η βασική αιτία για την οποία επιλέγει κάποιος να επισκεφθεί έναν τόπο. Αντανακλά την αξία και την ουσία του τόπου και χτίζει μία μακροχρόνια προσωπική σχέση με τους επισκέπτες της. Επομένως, το branding στοχεύει στην έλξη, και όχι στην απλή δήλωση παρουσίας.




Πρώτα, λοιπόν, θα χρειαστεί να ορίσουμε τις ιδέες και το περιεχόμενο του branding, και ύστερα να επενδύσουμε στις κατάλληλες τακτικές marketing: αυτές απαντούν στο πώς, με τι μέσα επικοινωνούμε και σε ποιους. Το marketing δημιουργεί στον κόσμο την οικειότητα με το ξεχωριστό περιεχόμενο του branding, που αυτό με τη σειρά του επικοινωνεί ολοκληρωμένα την ταυτότητα του τόπου.

Στην εποχή των κοινωνικών δικτύων και της καταιγιστικής πληροφορίας πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στη συνεκτικότητα και τη συνέπεια του branding: σύντομη και περιεκτική πληροφορία, αντιπροσωπευτική της ταυτότητας του τόπου.




Τα πλεονεκτήματα είναι πολύ σημαντικά: η πόλη και οι φορείς της αναδεικνύονται αξιόπιστοι, καταξιωμένοι και διαφοροποιημένοι.

Επιπροσθέτως, ο σαφής καθορισμός του branding οδηγεί και σε οικονομικά οφέλη: o εύστοχος καθορισμός του ποιοι είμαστε και πώς το επικοινωνούμε υπαγορεύει τόσο τα μέσα όσο και το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται. Έτσι προκύπτει και ο προϋπολογισμός για το marketing, με αποτέλεσμα να προλαμβάνονται οι αλόγιστες επενδύσεις σε τυχαίες διαφημιστικές καμπάνιες που συνεχώς εναλλάσσονται και τελικά δεν δίνουν θετικά αποτελέσματα και σαφή εικόνα προς τα έξω.

Επομένως, το branding ως ουσιώδης στρατηγική εξωστρέφειας είναι απαραίτητο να αναδεικνύει την πόλη στο σύνολό της.

Ποιο είναι αυτό το σύνολο που επικοινωνεί το branding του Ναύπλιο 365 μέρες τον Χρόνο; Είναι ένας ιστορικός και μνημειακός τόπος, ένας τόπος αναψυχής και ένας τόπος όπου σε όλη τη διάρκεια του χρόνου οργανώνονται εκδηλώσεις με επίκεντρο τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και την ψυχαγωγία. Είναι κρίσιμης σημασίας να γίνει κατανοητό στον κόσμο το μότο "Ναύπλιο 365 μέρες το χρόνο", που σημαίνει πως η τουριστική περίοδος για Έλληνες και ξένους δεν σταματά ποτέ!

Επιπλέον, ισχυρό στοιχείο του branding είναι ο ανθρώπινος παράγοντας, δηλαδή ο τρόπος που οι στάσεις και οι συμπεριφορές μας ως πολίτες προ άγουν το πνεύμα του Ναυπλίου και αναδεικνύουν ως βίωμα το σύνολο εμπειριών που έχει να προσφέρει η πόλη στους επισκέπτες της.

Την πόλη του Ναυπλίου πλαισιώνουν οι αρχαιολογικοί χώροι της Τύρινθας, των Μυκηνών, της Μιδέας, της Ασίνης, τα ερείπια της αρχαίας Λέρνας, καθώς και το σπουδαιότερο ασκληπιείο του κόσμου στην Επίδαυρο.

Σημεία αναψυχής στις παραλίες του Τολού, στην Καράθωνα, στην Αρβανιτιά για το καλοκαίρι, και σημεία από την πλούσια ιστορία του Ναυπλίου υπάρχουν παντού στην πόλη. Κτήρια και έργα τέχνης από Έλληνες, Φράγκους, Ενετούς και Τούρκους ξαναζωντανεύουν την ενδιαφέρουσα ζωή του Ναυπλίου ανά τους αιώνες.

Η Παλιά Πόλη γοητεύει όλο το χρόνο με τα πλακόστρωτα δρομάκια και τα κομψά αρχοντικά. Τα εκθέματα του Αρχαιολογικού Μουσείου ξετυλίγουν την ιστορία της περιοχής από τα προϊστορικά χρόνια και η Πλατεία Συντάγματος μας μεταφέρει στην ιστορία του νέου ελληνικού κράτους με τα μνημεία και τα ιστορικά της κτήρια.

Τα τείχη της Ακροναυπλίας μας μεταφέρουν στην Ενετική περίοδο και 999 σκαλοπάτια οδηγούν στο Κάστρο του Παλαμηδιού, 216 μέτρα πάνω από την πόλη.

Ο ιστορικός βιομηχανικός χώρος του Φουγάρου είναι εδώ και χρόνια ένας ζωντανός χώρος Τέχνης, Δημιουργίας, Έκφρασης και Ευ Ζην, που σε συνεργασία με τοπικούς και διεθνείς φορείς προσπαθεί να αναδεικνύει τις δυνατότητες του Τόπου. Το ίδιο ισχύει και για εκδηλώσεις με διεθνή απήχηση, όπως εν προκειμένω ο Παλαμήδειος Άθλος, ο Μαραθώνιος Ναυπλίου, το Φεστιβάλ Ναυπλίου ή το Mediterranean Yacht Show.

Όλοι αυτοί οι εξαιρετικά επιτυχημένοι φορείς ήδη έχουν θέσει τις βάσεις για την ουσία του branding «Ναύπλιο 365 μέρες το χρόνο» με τις δράσεις τους. Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η επιτυχία κρύβεται στις συνεργασίες και να προσπαθούμε να δραστηριοποιούμαστε όλοι μαζί συντεταγμένα για το μέλλον και την ανάπτυξη της πόλης.''




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου