ΔΡΟΜΟΣ ΙΚΤΕΟ

Δευτέρα, 8 Αυγούστου 2016

Καλοκαιρινές «διακοπές» στη διατροφή…

Τα σχολεία τελείωσαν, οι προπονήσεις «ξεκουράζονται» και αρχίζει η περίοδος των διακοπών και της χαλάρωσης για μικρούς και μεγάλους μαθητές! Τέλος το διάβασμα, τα φροντιστήρια, οι ξένες γλώσσες, το ποδόσφαιρο, και γενικά όλες οι υποχρεώσεις του χειμώνα.Το καλοκαιρινό «πρόγραμμα» των παιδιών περιλαμβάνει ύπνο, παιχνίδι, μπάνιο, βόλτες. Αυτό, όμως, μπορεί να κρύβει πολλές διατροφικές παγίδες για τα παιδιά με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η ποιότητα της διατροφής τους αλλά και να θέτουν σε κίνδυνο το βάρος τους. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά…

Παγίδα #1. Το πρωινό πήγε περίπατο…
Τα παιδιά ξυπνάνε πιο αργά το καλοκαίρι και το πρώτο πράγμα που σκέφτονται είναι να ντυθούν και να βγουν για παιχνίδι ή ανυπομονούν να ανοίξουν την τηλεόραση/tablet και να δουν τα αγαπημένα τους παιδικά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παραλείπουν εντελώς το πρωινό τους γεύμα και πολλές φορές και το δεκατιανό και να τρώνε πρώτη φορά μέσα στην ημέρα το μεσημέρι. Και ενώ κάποιος θα μπορούσε να πει «δεν πειράζει, άστο το παιδί να φάει με όρεξη στο μεσημεριανό», η αλήθεια είναι ότι η παράλειψη του πρωινού έχει αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα της διατροφής του. Γιατί; Το πρωινό είναι μια καλή ευκαιρία μικροί και μεγάλοι να καταναλώσουν κάποιο γαλακτοκομικό τρόφιμο όπως γάλα ή γιαούρτι, φρούτο ή/και τρόφιμα ολικής άλεσης όπως δημητριακά, τα οποία ειδικά όταν είμαστε όλοι μέρα εκτός σπιτιού μπορεί εύκολα να παραληφθούν. Έτσι μπορούν να προσλάβουν ασβέστιο, φυτικές ίνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία απαραίτητα για την ομαλή και υγιή ανάπτυξή τους.
Λύση: Ετοιμάστε το τραπέζι του πρωινού βάζοντας το μπολ με τα δημητριακά ολικής άλεσης, έχοντας πλύνει διάφορα φρούτα και γιατί όχι καθίστε όλοι μαζί στο τραπέζι για το πρωινό γεύμα μιας και το καλοκαίρι τα ωράρια όλων είναι περισσότερο ευέλικτα.

Παγίδα #2. Απουσία φρούτων και λαχανικών!
Οι πολλές ώρες απουσίας από το σπίτι κάνουν τα παιδιά να αναζητούν εύκολα τρόφιμα όπως τα μπισκότα, τα παγωτά κτλ με αποτέλεσμα να παραγκωνίζουν τα φρούτα και τα λαχανικά τα οποία εκτός από πολύτιμους συμμάχους για την υγεία προσφέρουν και μεγάλα ποσοστά νερού απαραίτητα για την ενυδάτωση των παιδιών ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες που η εφίδρωση είναι αυξημένη.
Λύση: Ενσωματώστε τα φρούτα και τα λαχανικά στα οικογενειακά γεύματα. Η παρουσία σας στο τραπέζι και η κατανάλωση λαχανικών από εσάς τους ίδιους μπορεί να είναι αρκετή ώστε τα παιδιά να επιχειρήσουν να δοκιμάσουν τα λαχανικά χωρίς να αναφερθείτε καν σε αυτό!
Φτιάξτε διάφορα σουβλάκια φρούτων, μιας και η ποικιλία φρούτων το καλοκαίρι το επιτρέπει. Ακόμα και στην παραλία φροντίστε να πάρετε μαζί σας κάποιο ψυγειάκι βάζοντας μέσα διάφορα φρούτα που μπορεί να καταναλώσει το παιδί μετά το μπάνιο του.
Τι θα λέγατε για 1 ποτήρι φυσικό χυμό φρούτων το απόγευμα; Το απόγευμα μπορεί να γίνει η καθιερωμένη ώρα του φρούτου! Κόψτε μαζί με το παιδί το αγαπημένο του φρούτο και καταναλώστε και εσείς ένα. Ακόμα όμως κι αν αυτό δεν του προσεγγίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον θα μπορούσατε να του ετοιμάσετε ένα φρεσκοστυμμένο ή 100% φυσικό χυμό ή μπορείτε να φτιάξετε ένα δροσιστικό smoothie με γάλα και διάφορα φρούτα.
Παγίδα #3. Λιγότερη κίνηση.
Παλιά τα παιδιά τα καλοκαίρια έβγαιναν στις γειτονιές και έπαιζαν όλη μέρα μέχρι να τους φωνάξουν στο σπίτι οι γονείς τους το βράδυ. Σήμερα όμως η εικόνα διαφέρει αισθητά. Ποιος γονιός μπορεί να αφήσει το παιδί του χωρίς φόβο στη γειτονιά να παίξει μαζί με τους φίλους του, ή να κάνει ποδήλατο στους δρόμους της Αθήνας και των άλλων μεγάλων πόλεων; Στον πραγματικό κόσμο του σήμερα, τα περισσότερα παιδιά θα περάσουν το καλοκαίρι τους μπροστά στην τηλεόραση, ένα tablet ή έναν υπολογιστή.
Λύση: Επενδύστε στη δύναμη της θάλασσας και στο κολύμπι. Δημιουργείστε θαλάσσιες διαδρομές με τα παιδιά για να κινούνται ουσιαστικά κατά την επίσκεψη στη θάλασσα. Επιπλέον, βρείτε διασκεδαστικά παιχνίδια μέσα στο σπίτι τα οποία θα σηκώσουν τα παιδιά από τον καναπέ όπως οι μουσικές καρέκλες ή μαξιλαροπόλεμος. Κι όταν η ζέστη και ο ήλιος δε θα είναι στο απόγειό τους ανακαλύψτε διάφορα πάρκα τα οποία μπορείτε να εξερευνήσετε μαζί με τα παιδιά.
Καλή επιτυχία!
είωσαν, οι προπονήσεις «ξεκουράζονται» και αρχίζει η περίοδος των διακοπών και της χαλάρωσης για μικρούς και μεγάλους μαθητές! Τέλος το διάβασμα, τα φροντιστήρια, οι ξένες γλώσσες, το ποδόσφαιρο, και γενικά όλες οι υποχρεώσεις του χειμώνα.
Το καλοκαιρινό «πρόγραμμα» των παιδιών περιλαμβάνει ύπνο, παιχνίδι, μπάνιο, βόλτες. Αυτό, όμως, μπορεί να κρύβει πολλές διατροφικές παγίδες για τα παιδιά με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η ποιότητα της διατροφής τους αλλά και να θέτουν σε κίνδυνο το βάρος τους. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά…
Παγίδα #1. Το πρωινό πήγε περίπατο…
Τα παιδιά ξυπνάνε πιο αργά το καλοκαίρι και το πρώτο πράγμα που σκέφτονται είναι να ντυθούν και να βγουν για παιχνίδι ή ανυπομονούν να ανοίξουν την τηλεόραση/tablet και να δουν τα αγαπημένα τους παιδικά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παραλείπουν εντελώς το πρωινό τους γεύμα και πολλές φορές και το δεκατιανό και να τρώνε πρώτη φορά μέσα στην ημέρα το μεσημέρι. Και ενώ κάποιος θα μπορούσε να πει «δεν πειράζει, άστο το παιδί να φάει με όρεξη στο μεσημεριανό», η αλήθεια είναι ότι η παράλειψη του πρωινού έχει αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα της διατροφής του. Γιατί; Το πρωινό είναι μια καλή ευκαιρία μικροί και μεγάλοι να καταναλώσουν κάποιο γαλακτοκομικό τρόφιμο όπως γάλα ή γιαούρτι, φρούτο ή/και τρόφιμα ολικής άλεσης όπως δημητριακά, τα οποία ειδικά όταν είμαστε όλοι μέρα εκτός σπιτιού μπορεί εύκολα να παραληφθούν. Έτσι μπορούν να προσλάβουν ασβέστιο, φυτικές ίνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία απαραίτητα για την ομαλή και υγιή ανάπτυξή τους.
Λύση: Ετοιμάστε το τραπέζι του πρωινού βάζοντας το μπολ με τα δημητριακά ολικής άλεσης, έχοντας πλύνει διάφορα φρούτα και γιατί όχι καθίστε όλοι μαζί στο τραπέζι για το πρωινό γεύμα μιας και το καλοκαίρι τα ωράρια όλων είναι περισσότερο ευέλικτα.
Παγίδα #2. Απουσία φρούτων και λαχανικών!
Οι πολλές ώρες απουσίας από το σπίτι κάνουν τα παιδιά να αναζητούν εύκολα τρόφιμα όπως τα μπισκότα, τα παγωτά κτλ με αποτέλεσμα να παραγκωνίζουν τα φρούτα και τα λαχανικά τα οποία εκτός από πολύτιμους συμμάχους για την υγεία προσφέρουν και μεγάλα ποσοστά νερού απαραίτητα για την ενυδάτωση των παιδιών ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες που η εφίδρωση είναι αυξημένη.
Λύση: Ενσωματώστε τα φρούτα και τα λαχανικά στα οικογενειακά γεύματα. Η παρουσία σας στο τραπέζι και η κατανάλωση λαχανικών από εσάς τους ίδιους μπορεί να είναι αρκετή ώστε τα παιδιά να επιχειρήσουν να δοκιμάσουν τα λαχανικά χωρίς να αναφερθείτε καν σε αυτό!
Φτιάξτε διάφορα σουβλάκια φρούτων, μιας και η ποικιλία φρούτων το καλοκαίρι το επιτρέπει. Ακόμα και στην παραλία φροντίστε να πάρετε μαζί σας κάποιο ψυγειάκι βάζοντας μέσα διάφορα φρούτα που μπορεί να καταναλώσει το παιδί μετά το μπάνιο του.
Τι θα λέγατε για 1 ποτήρι φυσικό χυμό φρούτων το απόγευμα; Το απόγευμα μπορεί να γίνει η καθιερωμένη ώρα του φρούτου! Κόψτε μαζί με το παιδί το αγαπημένο του φρούτο και καταναλώστε και εσείς ένα. Ακόμα όμως κι αν αυτό δεν του προσεγγίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον θα μπορούσατε να του ετοιμάσετε ένα φρεσκοστυμμένο ή 100% φυσικό χυμό ή μπορείτε να φτιάξετε ένα δροσιστικό smoothie με γάλα και διάφορα φρούτα.
Παγίδα #3. Λιγότερη κίνηση.
Παλιά τα παιδιά τα καλοκαίρια έβγαιναν στις γειτονιές και έπαιζαν όλη μέρα μέχρι να τους φωνάξουν στο σπίτι οι γονείς τους το βράδυ. Σήμερα όμως η εικόνα διαφέρει αισθητά. Ποιος γονιός μπορεί να αφήσει το παιδί του χωρίς φόβο στη γειτονιά να παίξει μαζί με τους φίλους του, ή να κάνει ποδήλατο στους δρόμους της Αθήνας και των άλλων μεγάλων πόλεων; Στον πραγματικό κόσμο του σήμερα, τα περισσότερα παιδιά θα περάσουν το καλοκαίρι τους μπροστά στην τηλεόραση, ένα tablet ή έναν υπολογιστή.
Λύση: Επενδύστε στη δύναμη της θάλασσας και στο κολύμπι. Δημιουργείστε θαλάσσιες διαδρομές με τα παιδιά για να κινούνται ουσιαστικά κατά την επίσκεψη στη θάλασσα. Επιπλέον, βρείτε διασκεδαστικά παιχνίδια μέσα στο σπίτι τα οποία θα σηκώσουν τα παιδιά από τον καναπέ όπως οι μουσικές καρέκλες ή μαξιλαροπόλεμος. Κι όταν η ζέστη και ο ήλιος δε θα είναι στο απόγειό τους ανακαλύψτε διάφορα πάρκα τα οποία μπορείτε να εξερευνήσετε μαζί με τα παιδιά.
Καλή επιτυχία!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου